Våren kom till slut..

Men den började inte så bra, Gustaf som äger torpet ringde och berättade att vi hade haft inbrött..och att de hade förstört, stökat till så det såg ut som en bomb hade briserat..
Vi åkte ner dagen efter..OJ va de hade rört till det..stökat till, rivit runt, slitit ut hällt ut allt på golvet, stulit alla möjliga och faktiskt omöjliga saker....en del är värd en del..och vissa saker är bara ren s k i t.....
fortfarande förra helgen upptäcker man små saker som har försvunnit som man inte tänkt på...såå trist..först bilen å det kostade pengar, å sen det här vissa grejer måste man ha..typ tabletter för ormbett till hundarna som man får på recept efter undersökning..(på varje hund)..de hade dom oxå snott, och motorsåg ocg gräsklippare, och dammsugare som man använder hela tiden..
suck,,,,

lördag 2 januari 2010

En riktigt vit och kall vinter!!






Jag är verkligen inte duktig på att uppdatera bloggen...det har liksom inte blivit av!

Runt Lucia var jag på Novas dagis på fika..Hon va var pepparkaksgubbe,,och världens finaste förståss!!!

Den 12 december började det snöa..sen har det vräkt ner i omgångar..det har varit vitt i princip nästan helatiden, eftersom det även har varit minusgrader..Riktigt mysigt..

Har börjat jobba deltid nu, och om en vecka börjar jag på heltid igen..ska bli kul..hoppas bara att det är bra stämning..kände mig lite lätt ovälkommen när jag kom tillbaka, fick känslan av att de helst ville behålla Emelie..


Hade en lugn jul hemma i lägenheten..eftersom vägen nere på landet ser ut som den gör, och med facit på hand var det nog tur att vi inte åkte ner, med tanke på all snö..

Vi hade en ganska eländig gran som vi fick av en granne..men den dög...

Nyåret, var lugnt..Vi var hemma och åt gott..tittade på junior-hockey vm..(ja fast det var nyår..vi gillar ju hockey båda 2 ) Hundarna var tok-oroliga när det smälldes raketer utanför..och strax före 12 till typ kvart över 12 satt jag med båda hundarna och smulan inne på toaletten med rinnande vatten, för att de skulle slippa smällandet..de var jätte stressade..stackarna..

Nu är det dan efter nyårsdageb..idag har det varit ca 14 minus..men tokskönt ute...
God fortsättning alla mina nära och kära..

Inga kommentarer: